Allround Financieel administrateur

Ben jij die proactieve en doortastende financieel administrateur met een hands-on mentaliteit en houd jij je graag bezig met uiteenlopende onderwerpen van de gemeentelijke financiën en de P&C cyclus? Heb je daarnaast oog voor het verhaal achter de cijfers en zoek jij de samenwerking en de verbinding met de diverse belanghebbenden in de organisatie? Dan zijn wij op zoek naar jou!
De organisatie
De gemeente Nieuwkoop is een gemeente met lef. We staan dicht bij onze inwoners en doen ons werk doelgericht. We gaan op zoek naar wat er leeft in de samenleving en verbinden, van buiten naar binnen en van binnen naar buiten. Talenten worden benut, wie wil groeien, kan hier groeien! Het personeel van de gemeente heeft een transparante relatie met het gemeentebestuur en is zeer betrokken bij de samenleving.
Samen met je collega administrateur ben je verantwoordelijk voor
- het bijhouden van de financiële administratie en bewaken van het overzicht;
- verwerking van de financiële mutaties in de verschillende systemen bij het samenstellen van de P&C producten, met als doel het cijferwerk voor de programma-eigenaren compleet en inzichtelijk te maken;
- voor het opstellen van de jaarrekening;
- om collega’s met mindere financiële kennis, helder uit te leggen hoe cijfers tot stand zijn gekomen;
- ondersteuning van de financieel adviseurs met de heldere opbouw van de financiële cijfertabellen van de P&C-documenten;
- het financieel up to date en inzichtelijk blijven van de GREXEN. Dit doe je in samenwerking met de collega’s van Ruimtelijke Ontwikkeling & Grondbedrijf;
- de Treasury/liquiditeitenplanning en je behandelt Btw, VPB en BCF;
- het gezamenlijk opzetten van een activamodule.
Wie ben je?
- Je hebt (minimaal) een afgeronde HBO-opleiding (Boekhouden, Bedrijfseconomie);
- Je hebt minimaal 4 jaar ervaring als financieel administrateur;
- Je hebt werkervaring binnen gemeenteland;
- Je hebt ervaring met het coördineren van projecten of van het jaarrekening traject van de administratie;
- Je hebt ervaring met het opstellen van de liquiditeitsplanning;
- Je beschikt over de volgende competenties: proactief, accuraat, klant- en servicegericht, communicatief vaardig, teamplayer, analytisch sterk en samenhang van diverse posten begrijpen en verklaren;
- Je hebt bij voorkeur ervaring met de applicaties; Unit 4 Financials (voorheen CODA/FMS), LIAS, Word en Excel.
Jouw plek in de organisatie
Het team Financiën is één van de vijf onderdelen van de afdeling Bedrijfsvoering, de interne dienstverlener van de organisatie. Naast het team Financiën bestaat de afdeling Bedrijfsvoering uit de teams Bestuurlijk Juridische Zaken, Documentaire en Facilitaire Dienstverlening, Informatisering & Automatisering en Personeel & Organisatie. Het team Financiën bestaat uit 18 medewerkers. Je gaat nauw samenwerken je naaste collega allround administrateur, met de financieel adviseurs en de collega’s van financiële administratie.
Wat bieden wij?
Een dynamische werkomgeving met veel eigen verantwoordelijkheid. Je krijgt de beschikking over moderne apparatuur, waardoor je veel flexibiliteit hebt om invulling te geven aan je eigen werkweek en je tijd- en plaats onafhankelijk kunt werken. Uiteraard is er ook aandacht en ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling.
In de eerste instantie zijn wij op zoek naar een allround administrateur die tijdelijk een afwezige collega kan vervangen, maar met de mogelijkheid tot een vaste aanstelling.
Afhankelijk van kennis en ervaring bieden wij een salaris in schaal 10 met een maximum van € 4.671,- bruto per maand o.b.v. 36 uur per week (peildatum 1 april 2022).
Een extra toelage per maand kan van toepassing zijn bij zeer ervaren kandidaten.
Daarnaast ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05%, dat je naar eigen inzicht kunt besteden.
Meer informatie
Voor inhoudelijke vragen over de functie, kun je contact opnemen met Michel Groeneveld, teamleider Financiën. En vragen over de selectieprocedure kun je stellen aan Joyce Prak, adviseur P&O. Zij zijn beide bereikbaar via telefoonnummer 140172.
Reactie
Ben jij de ervaren Allround Administrateur waar wij naar op zoek zijn? Stuur dan uiterlijk 12 maart 2023 via de website www.werkeninhetwesten.nl je brief met motivatie en cv.
Acquisitie op basis van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.