Beleidsmedewerker en accountmanager Economische Zaken, Recreatie en Toerisme

Wil jij graag een bijdrage leveren aan een sterke en duurzame economie? En haal je voldoening uit het aanpakken van vraagstukken op het gebied van economie, recreatie en toerisme? Dan ben jij de nieuwe collega die wij zoeken.

Wat je gaat doen

Als beleidsmedewerker Economische Zaken, Recreatie en Toerisme ontwikkel je beleid op diverse en uiteenlopende onderwerpen. Deze onderwerpen dragen bij aan een sterke economie voor vitale dorpen in onze gemeente. Ook adviseer je hierover aan het bestuur, management en collega’s. Daarnaast adviseer je over ontwikkelingen en veranderingen op regionaal niveau en neem je deel aan diverse overleggen met omliggende gemeenten, de provincie en ondernemersverenigingen. Met de ambities uit ons collegeprogramma als leidraad zoek je actieff de samenwerking. Je weet dit te vertalen naar de mogelijkheden voor ontwikkeling in onze gemeente en de lokale ondernemers.

Naast beleidsmedewerker Economische Zaken, Recreatie en Toerisme ben je ook accountmanager bedrijven. Je onderhoudt proactief contact met ondernemers, signaleert trends en ontwikkelingen en informeert ondernemers over plannen en ontwikkelingen in de gemeente. Ook werk je tegelijkertijd aan de samenwerking tussen de verenigingen (vertegenwoordigers van de ondernemers) en de gemeente en je werkt actief aan het opbouwen van een netwerk.

Jouw profiel

  • Hbo werk- en denkniveau.
  • Je hebt aantoonbare vaardigenheden en/of ervaring met het ontwikkelen van beleid.
  • Je bent in staat om strategisch mee te denken over de economische ontwikkeling in de gemeente en regio.
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Je politiek-bestuurlijke ’antenne’ is goed ontwikkeld.
  • Omdat het een ‘ondernemende’ functie betreft, is zelfstandigheid belangrijk.
  • Je bent een echte ‘netwerker’, legt graag de juiste contacten en weet deze ook te onderhouden.

Wat wij bieden

  • Een salaris van maximaal 5.313,-  bruto per maand (salaristabel 1 oktober 2024, functieschaal 10) bij 36 uur per week. Inschaling is afhankelijk van je opleiding en werkervaring.
  • Een Individueel Keuzebudget van 17,05 procent. Dit kun je besteden aan het kopen van extra verlofuren of opleiding of je laat het uitbetalen.
  • Je ontvangt moderne apparatuur zodat je tijd- en plaats-onafhankelijk kunt werken. 
  • We zijn in meerdere opzichten bereid te investeren in je verder ontwikkeling.

Daarnaast:

  • Werken we hybride en zijn de collega’s van het team dinsdag op kantoor.
  • Hebben wij een heldere organisatievisie die op vijf pijlers steunt:  1. Een gezonde dosis werkgeluk; 2. Van eilandjes naar samen werken aan samenwerken 3. Weet wat er speelt in de samenleving; 4. Van de waan van de dag naar meer focus; 5. Aandacht voor duidelijke processen en systemen.
  • Hebben wij twee keer per jaar ‘het goede gesprek’ met elkaar (zoals de focus op sterke/ positieve punten, dialoog over prestaties, welzijn, ontwikkeling en thema’s en ligt de verantwoordelijkheid bij medewerkers met betrekking tot het formuleren doelstellingen). 
  • Hebben we een actieve Personeelsvereniging die elke maand een leuke activiteit organiseert. Denk aan een tennisclinic, kookworkshop, bezoek aan een musical etc. Deelname is niet verplicht, maar wel heel leuk. Zo leer je ook andere collega’s kennen.
  • Is er jaarlijks een team/afdelingsuitje en een organisatiebijeenkomst.

De organisatie

Onze gemeente heeft ruim 29.000 inwoners, bestaat uit dertien kernen en ligt centraal in het Groene Hart tussen de steden Amsterdam, Utrecht en Leiden. We zijn groot genoeg voor uitdagende projecten en ook klein genoeg om die slagvaardig aan te pakken. Bij ons zijn de lijnen kort, je adviseert rechtstreeks aan het management en het bestuur (burgemeester en wethouders) en je kent de meeste van je collega’s. Dit maakt dat er echt een gevoel is ‘het samen te doen’.

Onze ambities

Onze ambities staan in het collegeprogramma 2022-2026 met als titel ‘Aan de slag met Nieuwkoop’, met lef uitvoeren. We kunnen deze ambities samenvatten tot werken aan een ‘sterke economie voor vitale dorpen’. Denk daarbij aan een gezonde, sterke en bruisende lokale economie, onder andere door het versterken van (water)recreatie en toerisme. En ook vitale, krachtige en gezellige dorpscentra
met een goed voorzieningenniveau en concentratie van detailhandels- en
bedrijfsactiviteiten in de dorpscentra en op bedrijventerreinen. Verder gaan we (nog) meer samenwerken met de ondernemers om kennis en kunde te delen en stimuleren we dat ondernemers onderling meer samenwerken en hun kennis inzetten voor de samenleving.

Jouw team

Het team Economie & Duurzaamheid is één van de vier teams binnen de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling en Grondbedrijf. De afdeling functioneert binnen een dynamisch krachtenveld en werkt met en voor veel partijen: het college van burgemeester en wethouders, de gemeenteraad, inwoners, lokale ondernemers, woningbouwcorporaties, dorpsraden, belangenverenigingen en niet in de laatste plaats overheidsinstanties (provincie, regio, waterschappen). Binnen het team werk je samen met nog een collega aan de ambities op het gebied van economie.

Meer informatie

Vragen over de functie kun je stellen aan Erik Strating (teamleider). Vragen over de procedure en arbeidsvoorwaarden kun je stellen aan Brigitte de Gier (recruiter). Je kunt ons bellen op telefoonnummer 14-0172.

Interesse

Ben jij de collega waar wij naar zoeken? Stuur dan voor maandag 18 november je brief met motivatie en CV via de website www.werkeninhetwesten.nl.