Beleidsmedewerker Wonen (24-36 uur)
Ben je op zoek naar een uitdaging bij een organisatie met veel ambitie? En lijkt het je leuk om ons te helpen bij het realiseren van nieuwe woningen voor starters, jongeren en senioren? Dan zoeken wij jou!

We zijn een middelgrote gemeente en dit biedt veel kansen. Je adviseert de wethouder, hebt je eigen projecten en werkzaamheden.
We zijn een organisatie die investeert in ontwikkeling en opleiding.
Je krijgt veel verantwoordelijkheid of wordt daarin begeleid zodat je met de tijd die verantwoordelijkheid met vertrouwen op kan pakken.
Wat ga je doen?
Het beleidsveld ‘wonen’ kent ook in onze gemeente uitdagingen. Als beleidsmedewerker draag je bij aan een sterk en vitaal Nieuwkoop met voldoende woningen.
- Je adviseert ons gemeentebestuur over het aantrekken en behouden van jongeren en jonge gezinnen, een gevarieerd aanbod voor elke gezinsomvang, een betaalbare en beschikbare woningvoorraad en wonen met zorg en welzijn;
- Je ontwikkelt prestatieafspraken met onze lokale woningbouwcorporaties en voert deze uit;
- Je stelt gemeentelijke woonvisies en -beleid op, waaronder de verplichte Woonzorgvisie waarbij je samenwerkt met je collega’s van Maatschappelijke Ontwikkeling;
- Je adviseert over de inzet van woningmarkt instrumenten, denk aan doelgroepenverordening, anti-speculatiebeding, zelfbewoningsplicht of constructies als koop- en erfpacht. Dit stem je vervolgens af met je collega’s van Woningbouw;
- Je vertegenwoordigt de gemeente bij het samenwerkingsverband Holland Rijnland,. Je zorgt met de regionale collega’s voor de jaarlijkse afstemming en input voor de provinciale woningbouwprogrammering, -planning en -monitoring.
Wat breng je mee?
De ambitie en motivatie om het verschil te maken met je werkzaamheden en de bereidheid om in jezelf te investeren, zoals wij daar ook toe bereid zijn.
- Je beschikt over een HBO/ WO werk- en denk niveau;
- Je hebt kennis van of grote interesse in de ontwikkelingen op de woningmarkt;
- Je bent communicatief vaardig zowel in woord als schrift en hebt gevoel voor politiek/bestuurlijke verhoudingen;
- Je bent in staat om, of na een goede inwerkperiode, zelfstandig je werk te organiseren en uit te voeren.
Wat bieden wij?
- Salaris van maximaal € 5.009,- bruto per maand (functieschaal 10) bij 36 uur per week;
- Een dienstverband van 24-36 uur per week, dit stemmen wij met elkaar af. Er wordt rekening gehouden met jouw voorkeur.
- Individueel Keuzebudget van 17,05% (inzet extra verlof, opleiding, vakbond contributie of extra inkomen);
- 26 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband;
- Opname in het ABP pensioenfonds. 70% van de premie wordt door ons betaald.
- Moderne apparatuur zodat je tijd- en plaatsonafhankelijk kunt werken;
- De vrijheid om je werktijden en werkplek naar eigen voorkeur in te richten. We gaan hierbij uit dat je minimaal 50% van je werktijd op kantoor bent;
- Jouw ontwikkeling en werkgeluk vinden wij belangrijk! Samen met je leidinggevende bespreek je periodiek hoe het gaat en wat je ambities, ontwikkelpunten en leerwensen zijn.
- Wij zijn in meerdere opzichten bereid te investeren in je verdere ontwikkeling;
- We hebben een actieve personeelsvereniging.
Jouw plek in de organisatie
Het team Ruimte & Economie is één van de drie teams binnen de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling en Grondbedrijf. De afdeling functioneert binnen een dynamisch krachtenveld en werkt met en voor veel partijen: het college van burgemeester en wethouders, de gemeenteraad, inwoners, lokale ondernemers, woningbouwcorporaties, dorpsraden, belangenverenigingen en niet in de laatste plaats overheidsinstanties (provincie, regio, waterschappen).
Binnen het team werk je samen met nog één collega aan de ambities op het gebied van wonen.
De collega’s van het team Ruimte & Economie werken op dinsdag op kantoor in Ter Aar.
De onderlinge betrokkenheid – zowel binnen het team als binnen de organisatie - is groot.
Wie zijn wij?
De gemeente Nieuwkoop heeft ruim 29.000 inwoners, bestaat uit dertien kernen en ligt centraal in het Groene Hart tussen de steden Amsterdam, Utrecht en Leiden. We zijn groot genoeg voor uitdagende projecten en klein genoeg om die slagvaardig aan te pakken. Bij ons zijn de lijnen kort en je kent de meeste van je collega’s. Dit maakt dat er echt een gevoel is ‘het samen te doen’.
Heb je interesse?
Stuur dan je brief met motivatie en CV via de website www.werkeninhetwesten.nl
Meer informatie?
Vragen over de functie kun je stellen aan Erik Strating (teamleider). Vragen over de procedure en arbeidsvoorwaarden kun je stellen aan Stephanie Klaarmond (P&O adviseur). Je kunt ons bellen op tel. nr. 14-0172.
In de kennismakingsgesprekken komen we graag te weten wie jij bent en vertellen we meer over de functie, wie wij zijn en onze ambities op het gebied van wonen.
Gesprekken vinden doorlopend plaats. Wanneer we de juiste kandidaat hebben gevonden, sluiten wij de vacature.