Functioneel Beheerder Microsoft 365 en TOPdesk

Dit is een oud bericht.

Streef jij altijd naar een (nog) betere en efficiëntere werkwijze voor jezelf en de gebruikers van een systeem en vind je het leuk om jouw deskundigheid in te zetten om anderen verder te helpen? Dan zit je als Functioneel Beheerder Microsoft 365 en TOPdesk in ons team helemaal op je plek!

De organisatie

De gemeente Nieuwkoop is een gemeente met lef. We staan dicht bij onze inwoners en doen ons werk doelgericht. We gaan op zoek naar wat er leeft in de samenleving en verbinden, van buiten naar binnen en van binnen naar buiten. Talenten worden benut, wie wil groeien, kan hier groeien! Het personeel van de gemeente heeft een transparante relatie met het gemeentebestuur en is zeer betrokken bij de samenleving.

De functie

De Functioneel Beheerder Office 365 en TOPdesk ziet toe op een correct gebruik van de applicaties en het gebruiksgemak. Bijvoorbeeld door vragen te beantwoorden, documentatie te verzorgen en communicatie en training te organiseren. Het is een rol waarin je veel met mensen werkt, dus sociale skills zijn belangrijk.

Je bent ook de verbinder tussen ICT en bedrijfsvoering. Je schakelt enerzijds veel met gebruikers, anderzijds met ICT’ers zoals applicatiebeheerders. En natuurlijk met leveranciers of externe IT partners. 

Wat ga je doen?

  • Vragen over informatiesystemen beantwoorden en incidenten oplossen
  • Gebruikersfuncties beheren en inrichten
  • Behoeften van de gebruikers en organisatie inventariseren
  • Wensen vertalen naar concrete opdrachten voor applicatiebeheer / leveranciers
  • Functionele specificaties / requirements opstellen
  • Acceptatietesten uitvoeren
  • Aanpassingen uitrollen binnen de organisatie
  • Documentatie en communicatie verzorgen
  • Adviseren over updates aan de informatiesystemen

Wie zoeken wij?

Wij zijn op zoek naar een enthousiaste, ervaren Functioneel Beheerder voor Microsoft 365 en TOPdesk ter uitbreiding van ons team Informatisering & Automatisering. Kennis van onze systemen en applicaties is een pré. Verder ben je communicatief vaardig en voel je je thuis in een politiek bestuurlijke omgeving.

In Nieuwkoop gebruiken we de producten van Microsoft 365 voor onze kantoorautomatisering: Teams, Outlook, Word, PowerPoint, Excel, OneNote, SharePoint, OneDrive, enz.

Als functioneel beheerder ben jij het aanspreekpunt voor de Microsoft 365-omgeving. Je bent de spil tussen de business en de functionele inrichting van de applicaties die je beheert. Gebruikers kunnen bij jou terecht met vragen of problemen. Daarnaast draag je bij aan Microsoft 365 gerelateerde projecten. Ook verzorg je samen met een college het functioneel beheer van TOPdesk, de applicatie voor de servicedesk. Je zorgt er in de breedste zin van het woord voor dat TOPdesk functioneert. Je ontwikkelt en onderhoudt koppelingen met andere systemen en bronnen en bent verantwoordelijk voor het volledige release proces. Ook los je kwetsbaarheden in applicaties op.
Naast bovenstaande zijn de volgende functie-eisen van belang:

  • Een afgeronde, relevante MBO/ HBO opleiding.
  • Aantoonbare ervaring als functioneel beheerder.
  • Uitstekende communicatievaardigheden, adviesvaardigheden en klantgerichtheid.
  • Analytisch denkvermogen en oplossingsgericht.
  • Je kunt goed organiseren en prioriteren.
  • Je volgt ontwikkelingen om ervoor te zorgen dat we de Microsoft 365-omgeving maximaal inzetten.
  • Kennis van de applicatie TOPdesk is een pré.

Dit wordt jouw nieuwe team

Het team Informatisering & Automatisering (I&A) is één van de vijf onderdelen van de afdeling Bedrijfsvoering. I&A is volop in ontwikkeling. Het team werkt nauw met elkaar samen en bestaat nu uit een teamleider, drie adviseurs Informatisering, een specialist Automatisering, de CISO, een medewerker Servicepunt en een functioneel beheerder TOPdesk. Het hechte team is goed op elkaar ingespeeld; naast een gezonde werk ethos is er ook zeker ruimte voor gezelligheid, humor en teamactiviteiten. Samenwerken binnen het team en met andere collega’s is vanzelfsprekend.

Wat is ons aanbod?

Jij komt te werken in een dynamische werkomgeving met veel eigen verantwoordelijkheid en waar eigen initiatief en ideeën worden gewaardeerd. We hechten veel waarde aan een goede werk- en privébalans. Je krijgt de beschikking over moderne voorzieningen waardoor je veel flexibiliteit hebt om invulling te geven aan je eigen werkweek. Uiteraard is er aandacht voor jouw persoonlijke ontwikkeling en zijn er doorgroeimogelijkheden.

Afhankelijk van kennis en ervaring bieden wij een salaris in schaal 9 met een maximum van € 4.537,- bruto per maand o.b.v. 36 uur per week (peildatum 1 januari 2023). 
Daarnaast ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05%, dat je naar eigen inzicht kunt besteden.

Meer informatie

Voor inhoudelijke vragen over de functie, kun je contact opnemen met Paula Zwijger, Strategisch Adviseur Informatisering. En vragen over de selectieprocedure kun je stellen aan Joyce Prak, adviseur P&O. Zij zijn bereikbaar via telefoonnummer 140172.
 

Reactie

Ben jij de Functioneel Beheerder die wij zoeken? Stuur dan voor 21 augustus via de website www.werkeninhetwesten.nl je brief met motivatie en cv.

Acquisitie op basis van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.