Juridisch Administratief Medewerker Vastgoed

Vanwege naderend pensioen zijn wij op zoek naar een Juridisch Administratief Medewerker Vastgoed.
Als Juridisch Administratief Medewerker Vastgoed zorg je ervoor dat het contractenbeheer, de facturatie en de administratie van het gemeentelijk vastgoed op orde is. Je bewaakt, signaleert of contracten worden nageleefd of dat bijsturing noodzakelijk is. Je bent tevens vraagbaak als het gaat om inhoud van contracten dan wel de financiële gevolgen van een contract. Daarnaast zorg je ervoor dat het vastgoedregistratiesysteem up to date blijft door mutaties te verwerken. Als juridisch administratief medewerker verzorg je ook de verwerking van alle binnenkomende correspondentie rondom het vastgoedbeheer, het opstellen van facturen en behandel je mondelinge en schriftelijke vragen. Je produceert overzichten en planningen en je beheert het vastgoedbeheerarchief.
Waar mogelijk handel je zelfstandig zaken af en vind je het ook geen punt om van tijd tot tijd waar te nemen in gesprekken met derden. Ook het organiseren van afspraken met gebruikers van panden behoort tot je taak. Het willen uitzoeken van zaken is een must voor deze functie.
Je vindt het leuk om als bewaker van het gemeentelijk vastgoed te werken.
Plek in de organisatie
Je komt te werken in het team Projecten, Grondzaken en Vastgoed op de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling en Grondbedrijf.
De afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling en Grondbedrijf
De afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling en Grondbedrijf werkt aan beleidsvorming en realisatie van ruimtelijke projecten. De afdeling geeft in die rol inhoud aan het beleid en het begeleiden van ruimtelijke processen en projecten. In toenemende mate is de afdeling betrokken bij de realisatie van gemeentelijk vastgoed. De afdeling bestaat uit een team Ruimte & Economie, team Woningbouw en team Projecten, Grondzaken en Vastgoed. Er werken zo’n 35 collega’s op de afdeling.
De participatie van en de communicatie met burgers is een steeds duidelijkere vraag voor inzet om nieuwe vormen van samenwerking tussen burgers en overheid. Denk aan het werken van buiten naar binnen. Ook het mede invullen van de gemeentelijke duurzaamheidsambitie via de projecten is een belangrijk onderdeel binnen ruimtelijke ontwikkelingen. Dat vraagt om een flexibele houding. Een houding om snel mee te denken, te schakelen, maar ook om aan de voorkant de juiste kaders te stellen en de uitvoering ervan te bewaken.
Wat we verwachten van een Juridisch Administratief Medewerker Vastgoed?
Je beschikt over een afgeronde relevante opleiding op MBO niveau. Je hebt enige jaren administratieve en/of financiële ervaring bij voorkeur op het gebied van vastgoedbeheer. Je bent goed bekend met het Office pakket (Word, Excel, PowerPoint). Je weet snel je weg te vinden in een financieel programma om financiële gegevens boven water te halen. Je denkt mee in de processen en de verbeteringen die daarin kunnen worden aangebracht. Je bent accuraat en flexibel. Daarnaast ben je persoonlijk en zakelijk integer. Kortom, wij zijn op zoek naar een enthousiaste medewerker die graag wil dat het gemeentelijk vastgoed in control is en samen met de beleidsmedewerker Vastgoed hier een bijdrage aan wil leveren.
Wat bieden wij jou?
De waardering van de functie is schaal 7 (max. € 3.301,- (salaristabel 1 april 2022) per maand bij een dienstverband van 36 uur per week, de aanloopschaal is 6). Daarnaast bieden we je 17,05% individueel keuzebudget. Naast een maandsalaris zijn we in meerdere opzichten bereid te investeren in je verdere ontwikkeling. Ook bieden we je een informele en collegiale werksfeer en flexibele werktijden.
Wie zijn wij?
De gemeente Nieuwkoop heeft ruim 29.000 inwoners, bestaat uit dertien kernen en ligt centraal in het Groene Hart tussen de steden Amsterdam, Utrecht en Leiden. We zijn groot genoeg voor uitdagende projecten maar ook klein genoeg om die slagvaardig aan te pakken. Bij ons zijn de lijnen kort, je adviseert rechtstreeks aan het management en het bestuur (burgemeester en wethouders) en je kent de meeste van je collega’s. Dit maakt dat er een gevoel heerst ‘het samen te doen’.
Meer informatie?
Heb je vragen over de inhoud van de functie? Neem dan contact op met Dorien Kranenburg (Coördinator Vastgoed) of Govard Slooters (teamleider Projecten, Grondzaken en Vastgoed). Wil je weten hoe de sollicitatieprocedure verloopt, neem dan contact op met Stephanie Klaarmond (P&O adviseur). Zij zijn bereikbaar via telefoonnummer 140172.
Heb je interesse?
Ben jij de Juridisch Administratief Medewerker Vastgoed die wij zoeken? Stuur dan uiterlijk 26 oktober 2022 je CV en motivatie via de website www.werkeninhetwesten.nl.