Projectondersteuner woningbouwprojecten (24 uur)
In je omgeving hoor je vrienden of familieleden praten over het vinden van een passende woning. En hoe moeilijk dat is. Jij wilt daarom een bijdrage leveren aan het oplossen van dit probleem. Dit wil je doen door je creativiteit in te zetten bij het organiseren van bijeenkomsten voor inwoners, kritisch mee te denken in projectteams die zich bezighouden met het ontwikkelen van nieuwe woningbouwgebieden en het ondersteunen van de projectmanager. Herken je je hierin? Dan hebben wij voor jou de perfecte baan!
Onze ambities
Als gemeente willen we tot en met 2040 maar liefst 2.300 woningen erbij bouwen.
We zetten daarbij in op het bouwen van woningen voor onder andere jongeren die voor het eerst een woning zoeken, ouderen die kleiner willen wonen en mensen met een zorgbehoefte (woon-zorgconcepten). Deze woningbouwprojecten zijn ingewikkeld, hebben vaak tegengestelde belangen en moeten voldoen aan hogere wettelijke eisen.
Om deze ambities te halen, werken we binnen onze gemeente met een team woningbouw. Een team dat op een creatieve en innovatieve manier naar oplossingen zoekt om de woningen te kunnen bouwen. We besteden veel aandacht aan participatie, communicatie en nieuwe vormen van samenwerking tussen inwoners en overheid om onze doelen en ambities te halen.
Meer informatie over de woningbouwprojecten kun je teruglezen op onze website Nieuwkoop bouwt | Gemeente Nieuwkoop.
Wat je gaat doen
Je verzorgt de projectondersteuning voor een aantal woningbouwprojecten. Je werkt binnen projectteam(s) en vormt een hecht team met de procesmanager(s). Je kent zijn of haar kwaliteiten en ‘ontzorgt’ de procesmanager waar dat kan. Je ondersteunt projectteamleden, denkt vooruit en bent proactief.
Het leuke van je functie is dat je bij je projecten betrokken bent van start tot afronding en daardoor heel direct ziet wat het resultaat is van het werk van jezelf en de projectgroep.
Een aantal van de werkzaamheden die je gaat uitvoeren zijn:
- Verslagen en actielijsten maken, het inplannen van afspraken;
- Organiseren van interne overleggen en bijeenkomsten voor inwoners en andere gesprekspartners van de gemeente (bijvoorbeeld: provincie, waterschap, veiligheidsregio);
- Het verzorgen van correspondentie naar verschillende stakeholders, schrijven van teksten voor bijvoorbeeld nieuwsbrieven of sociale media. Je werkt hier samen met de communicatieadviseur;
- Coördineren van de ‘stukkenstroom’ richting het college en de gemeenteraad;
- Het ondersteunen bij omgevingsmanagement (bijvoorbeeld uitvoeren van stakeholdersanalyses).
Wat je mee brengt
Functie eisen
- Aantoonbare werkervaring als projectondersteuner binnen een overheidsinstelling;
- Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken.
Voor deze functie is een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift vereist.
Functie wensen
- Minimaal afgeronde mbo 4 opleiding in communicatieve of administratieve richting;
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectondersteuner binnen een overheidsinstelling;
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als administratief medewerker;
- Aantoonbare werkervaring met het organiseren van participatietrajecten binnen een project;
- Aan de hand van praktijkvoorbeelden kun je aantonen dat je over de volgende competenties beschikt:
- Communicatieve vaardigheden;
- Organiserend vermogen;
- Zorgvuldig handelen;
- Flexibele houding (houding om in te spelen op nieuwe ontwikkelingen, kritisch meedenken, ideeën op het laatste moment kunnen aanpassen, vooruit denken en handelen, vooraf heldere afspraken maken);
- Leergierig.
Wat wij bieden
- Een functie voor 24 uur per week (28 uur per week is bespreekbaar);
- Afhankelijk van kennis en ervaring is het maximale salaris voor deze functie € 3.831 bruto bij fulltime (functieschaal 7, peildatum 1 oktober 2024);
- Een Individueel Keuze Budget (IKB) die je zelf kunt inzetten;
- Mogelijkheid je verder te ontwikkelen binnen de functie;
- Hybride werken met flexibele werktijden, waarvan je de maximaal de helft thuis mag werken;
- Je werkt met moderne apparatuur (Chromebook en Iphone);
- Een gezellig, dynamisch en professioneel team, dat in ieder geval op de donderdagen op kantoor aanwezig is.
Wie wij zijn
Onze gemeente heeft ruim 29.500 inwoners, bestaat uit dertien dorpen en ligt centraal in het Groene Hart tussen de steden Amsterdam, Utrecht en Leiden. We zijn groot genoeg voor uitdagende projecten en klein genoeg om die slagvaardig aan te pakken. Bij ons zijn de lijnen kort, je kent de meeste van je collega’s en werkt veel samen met het bestuur. Dit maakt dat er echt een gevoel is van ‘samen doen’. Onze organisatie werkt volgens de volgende kernwaarden:
Dichtbij: Je voelt je verbonden met Nieuwkoop, je weet wat er speelt, bent bereikbaar en toegankelijk.
Doelgericht: Je neemt verantwoordelijkheid en zoekt uitdaging, je zet kritiek daarbij om in beter presteren.
Lef: Je experimenteert, staat open voor nieuwe ideeën en durft anders te denken en je uit te spreken.
Jouw plek in de organisatie
Je komt te werken bij het team Woningbouw, één van de vier teams van de afdeling RO&G. De afdeling functioneert binnen een dynamisch krachtenveld en werkt met en voor veel partijen: het college van burgemeester en wethouders, de gemeenteraad, inwoners, woningbouwcorporaties, dorpsraden, belangenverenigingen en niet in de laatste plaats overheidsinstanties (provincie, regio, waterschappen).
Meer informatie
Heb je vragen? Neem dan contact op met Sheila Bonte (teamleider woningbouw). Wil je weten hoe de sollicitatieprocedure verder verloopt, neem dan contact op met Stephanie Klaarmond (adviseur P&O). Beide zijn bereikbaar via telefoonnummer 140172.
Interesse
Ben jij de projectondersteuner die wij zoeken? Stuur ons dan je brief met motivatie en cv via de website www.werkeninhetwesten.nl.
Gesprekken vinden doorlopend plaats. Wanneer we de juiste kandidaat hebben gevonden, sluiten wij de vacature.