Secretaris commissie bezwaarschriften

Ben jij die nauwkeurige spin in het web, die goed is in het sturen op het proces? Ben je daarnaast ook nog oplossingsgericht en heb jij graag de regie in handen? Dan ben jij misschien wel onze toekomstige collega in het team Bestuurlijk Juridische Zaken (BJZ). Wij zijn op zoek naar een ervaren collega, die zich voor een groot deel bezighoudt met de behandeling van bezwaarschriften. 

Wat je gaat doen

Als secretaris van onze externe commissie bezwaarschriften, behandel je bezwaarschriften op bijna alle gemeentelijke (beleids-)terreinen. De nadruk ligt op het Omgevingsrecht en handhaving;

  • Je onderzoekt of er mogelijkheden zijn om ingediende bezwaren op informele wijze op te lossen en als dat niet gaat, zorg je voor een correct verloop van de bezwaarschriftenprocedure;
  • Je bent samen met een andere collega verantwoordelijk voor de ondersteuning van de leden van de commissie en je houdt je collega’s scherp op de afdoeningstermijnen;
  • Je bereidt de hoorzittingen voor, je stelt de adviezen van de commissie bezwaarschriften op en je brengt deze uit aan de vakafdeling;
  • Naast je werkzaamheden voor de commissie bezwaarschriften ben je: Woo-contactpersoon, verantwoordelijk voor het coördineren van Woo-verzoeken en de besluitvorming daarvan en het behandelen van aansprakelijkstellingen;

Je kunt ook ingezet worden op overige voorkomende werkzaamheden binnen het team. 

Jouw profiel

  • Je hebt een afgeronde Hbo-opleiding (juridisch);
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring met de behandeling van bezwaarschriften. Bij voorkeur als secretaris van een commissie bezwaarschriften;
  • Ervaring met de afhandeling van aansprakelijkstellingen is een pré; 
  • Je hebt recente kennis van de Awb en het Omgevingsrecht;
  • Je beschikt over de volgende competenties; proactief, klant- en servicegericht, communicatief vaardig, teamplayer, zelfstandig en je bent integer.

De organisatie

Onze gemeente heeft ruim 29.000 inwoners, bestaat uit dertien kernen en ligt centraal in het Groene Hart tussen de steden Amsterdam, Utrecht en Leiden. We zijn groot genoeg voor uitdagende projecten en klein genoeg om die slagvaardig aan te pakken. Bij ons zijn de lijnen kort en je kent de meeste van je collega’s. Dit maakt dat er echt een gevoel is ‘het samen te doen’.   

Jouw team

Het team BJZ is één van de vijf teams van de afdeling Bedrijfsvoering, de interne dienstverlener voor de organisatie. Naast het team BJZ bestaat de afdeling uit de teams Financiën, Documentaire en Facilitaire Dienstverlening, Informatisering & Automatisering en Personeel & Organisatie. Het team BJZ bestaat uit 7 medewerkers, waaronder de teamleider. Je gaat nauw samenwerken met je collega secretaris van de commissie bezwaarschriften en je collega die administratief ondersteunend is voor de commissie.

Het aantal uren

De functie wordt opengesteld voor minimaal 24 uur. Het aantal uren kan oplopen tot 28 uur vanwege ontwikkelingen binnen het team. 

Ons aanbod 

Een dynamische werkomgeving met veel eigen verantwoordelijkheid. Je krijgt de beschikking over moderne apparatuur, waardoor je veel flexibiliteit hebt om invulling te geven aan je eigen werkweek en je tijd- en plaats onafhankelijk kunt werken. Uiteraard is er ook aandacht en ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling.

Afhankelijk van kennis en ervaring bieden wij een salaris in schaal 10 met een maximum van € 5.315 bruto per maand o.b.v. 36 uur per week. Daarnaast ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05%, dat je naar eigen inzicht kunt besteden.

Meer informatie

Voor inhoudelijke vragen over de functie, kun je contact opnemen Remko Stilting, teamleider BJZ. En voor vragen over de selectieprocedure kun je stellen aan Brigitte de Gier (recruiter a.i.). Zij zijn bereikbaar via telefoonnummer 140172.

Reageren

Kom jij ons team BJZ versterken? Stuur dan uiterlijk maandag 11 november 2024 via de website www.werkeninhetwesten.nl je motivatie en cv.