Wegbeheerder

Dit is een oud bericht.
Vacature wegbeheerder 36 uur per week

Ga jij geen uitdaging uit de ‘weg’ en heb je kennis van wegen en verhardingen? Als wegbeheerder in onze mooie gemeente draai jij aan de knoppen en lever je samen met collega’s zichtbaar resultaat.

Wat ga je doen?

  • Als wegbeheerder ben je verantwoordelijk voor het verzorgen van toekomstbestendig wegonderhoud van het areaal aan wegen en verhardingen. Dit doe je door te sturen op kwaliteit en levenscyclus.
  • Samen met je collega’s van het team Beheer zorg je voor het beheer, onderhoud en uitvoerend beleid.
  • In samenwerking met je collega’s van de afdeling werkvoorbereiding & uitvoering stel je de ontwerpuitgangspunten vast van het wegonderhoud binnen de diverse projecten.
  • Als beheerder ben je verantwoordelijk voor het opstellen van uitvoeringsprogramma’s, financieel beheer, het actualiseren van beheerplannen en los je diverse meldingen in jouw vakgebied op. Je werkt veelal samen met je collega’s van werkvoorbereiding &  uitvoering, de buitendienst en diverse aannemers.

Belangrijke thema’s die de komende jaren aandacht vragen zijn de wet geluidshinder, klimaatadaptatie en de gevolgen van de energietransitie op het onderhoud van wegen.

Wie ben je?

  • Je hebt een HBO werk- en denkniveau op het werkterrein van de functie.
  • Je bent bij voorkeur een ervaren wegbeheerder die in staat is projectmatig te werken
  • Je hebt kennis van zaken en bent een goede sparringpartner voor de projectleiders en je andere collega’s.
  • Daarnaast houdt je actief contact met andere overheden zoals waterschappen en provincies.
  • Ervaring met het opstellen van beheerplannen, uitvoeringsprogramma’s en het bijsturen van deze uitvoeringsprogramma’s is een pre.
  • Je hebt ervaring in een bestuurlijke omgeving, hebt een sterk gevoel voor bestuurlijke en maatschappelijke verhoudingen en hebt inzicht in de gemeentelijke financiën.
  • Je denkt in mogelijkheden en kansen en durft verbetervoorstellen aan te dragen.
  • Je herkent je in het concept van zelfsturing, neemt initiatief, bent duidelijk en transparant en durft je verantwoordelijkheden te nemen.
  • Je ziet het als een uitdaging om integraal te werken aan een dienstverlenende organisatie die de inwoners centraal stelt.

Je plek in de organisatie

Het team Beheer (15 personen) is onderdeel van de afdeling Beheer Openbare Ruimte. De afdeling bestaat uit de teams Werkvoorbereiding & Uitvoering, Beheer, Buitendienst, Toezicht en Handhaving. De afdeling houdt zich enerzijds bezig met het beheer en het onderhoud van de openbare ruimte, waaronder het beheer van wegen, waterpartijen, riolering en openbaar groen en anderzijds met de voorbereiding en uitvoering van civiel- en cultuurtechnische werken. Op de afdeling werken 80 mensen, waarvan de helft werkzaam is in de binnendienst en de helft in de buitendienst.

Wat bieden wij je?

Wij bieden een fijne werkomgeving in een fraaie landelijke gemeente in het Groene Hart. De gemeente Nieuwkoop is een dynamische en slagvaardige organisatie met korte lijnen. Het is een open, informele organisatie met betrokken mensen.

Je krijgt er alle ruimte om je kennis en vaardigheden te benutten. De functie is voor fulltime opengesteld (36 uur per week). Afhankelijk van opleiding en ervaring bieden wij je, naast uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, een salaris van maximaal € 4.671,-bruto per maand (maximum schaal 10).  

Meer informatie?

Heb je vragen? Neem dan contact op met Annemieke Egberts (teamleider Beheer). Wil je weten hoe het sollicitatietraject verder verloopt, neem dan contact op met Jolanda Wijsman (adviseur P&O). Beiden zijn bereikbaar via telefoonnummer 14 0172.

Heb je interesse?

Ben jij de wegbeheerder waar wij naar op zoek zijn? Stuur dan uiterlijk 30 oktober 2022 via de website www.werkeninhetwesten.nl je brief met motivatie en CV.

Acquisitie voor deze vacature stellen we niet op prijs.